Thursday, January 13, 2011

♥ Honeymoon @ Phuket (cont.) ♥

Jom sambung lagi cerita Honeymoon @ Phuket!!~
Aktiviti untuk hari kedua::
 
Island Tour :: Khai Nok & Khai Nui Island

Haaa... ini dia aktiviti untuk hari itu...

Itinerary: 






07:45 - 08:00 a.m. Pick up time from hotel to Port Island Hopper.

08:00 - 08:45 a.m.Welcome to Port Island Hopper.
  • Welcome coffee, tea and Drinking water.


  • Check in for snorkelling equipment.


  • More information for speedboat, map and seaway by our guide.

  • 08:45 - 09:00 a.m. Leaving time by speedboat to “Khai Nok Island”(only 15 minutes from Port Island Hopper)
    09:00 - 11:00 a.m. Activities on Khai Nok Island.

  • Feed foods for plenty of colorful fishes.


  • Enjoy swimming and snorkeling at the crystal clear sea water.

  • Promenade along the beach around the island.

  • Relax on the white sandy beach.


  • * Island Hopper serves you complimentary soft drinks, Drinking water, seasonal fruits and some biscuits. (whole day)
    11:00 - 12:00 a.m. Our guide informs to snorkel at “Khai Nui Island”, where is the greatest coral reefs and enjoy deeper snorkelling area. (2-3 metres)
    12:00 a.m.- 01:00 p.m.  Buffet Lunch on the beach at Khai Nok Island.
    01:00 - 03:00 p.m.Relax after lunch, swimming and snorkelling. 
    03:00 - 03:20 p.m. Speedboat leaving time from Khai Nok Island to Port Island Hopper.
    03:20 - 04:00 p.m.Arrive at hotel by pleasant trip.

    Source: Phuket Power Tour

    Pakej untuk satu hari ini: THB 1600/pax
    Lebih kurang RM160 laaa seorang...
    Mulanya agak teragak-agak untuk sertai... Bukan apa, rasa macam mahal pula...
    Tapi, bila memikirkan, bukan selalu kami hendak ke sana, jadi.. 
    "it's a YES!!!"... Yuhoooo....

    Special briefing by person in charge @ Port Island Hopper

    Bertolak ke Khai Nok Island..


     Yehaaaa.... Selamat sampai!!!~






     Apa yang menarik ya, di sana?
    "Khai Nok Island"...

    Pantai yang cantik...
    Pasir yang bersih..






    Lots of beach chairs available.... Cantik, kan?


    Dan rasanya ini paling menarik...


    Small tropical fish yang berenang-renang hanya di tepian pantai...
    Meminta simpati para pengunjung untuk beri makanan pada mereka...
    Sangat menarik!!!~


    Membuatkan En. Hubby tak mahu naik ke pantai...
    Seronok sangat laaa tu....~
    Hiii....~




    Seterusnya, kami bergerak ke "Khai Nui Island"...
    untuk aktiviti snorkeling.. 


    Ada sesuatu berlaku di sewaktu kami di sana...


    What????
    "KAMI LEMAS!!!!"
    Hahahhaaaa....
    Macam mana boleh lemas nie? Hurmmm....


    Kerana terlalu asyik menikmati keindahan coral...
    Tak perasan yang kami sudah terlalu jauh dari bot dan kumpulan kami...
    Arus pula agak bergelora...
    Huuuuhuu...~
    Masa itu, memang terlintas dalam fikiraan...
    "Ini betul-betul, hidup mati bersama.."
    Haaaahaaa....~


    Nasib semuanya selamat.. Alhamdulillah....=)


    Lewat petang, kami sampai di Hotel...


    Malamnya, hanya berjalan-jalan lagi... Dan kali ini, kami 
    explore sendiri.. mencari night market di bandar Phuket...
    Dan semestinya, menaiki scooter kami!!~


    Day 3: Pencarian The best "Tomyam" @ Phuket


    Hari Ketiga....
    We're going back to KL!!!!~

    Pagi-pagi lagi, kami berjalan-jalan untuk kali terakhir di sekitar pekan Patong..

    Last visit at Patong Beach...


     


    also last shopping at Patong area..

    Then, going back to hotel for check out...

    Dan destinasi seterusnya: Bang Mud Seafood Restaurant 

    Apa yang istimewanya di sana??
    Sejak menjejakkan kaki di bumi Phuket, kami kerap bertanya pada orang tempatan, 
    di manakah mahu dapatkan Tomyam paling sedap di sana??
    (Tak sah kalau tak merasa tomyam Thai, kan?)
    Dan, jawapan dari mereka adalah sama...
    Bang Mud Seafood Restaurant 
    Maka, inilah tempatnya!!!


    It's a floating restaurant...

    Dan untuk ke sana, perlu menaiki bot..
     (disediakan oleh pihak Bang Mud Restaurant - free of charge).
    Just 3 minutes ride from Laem Hin Port to the Restaurant..




     Since the restaurant is floating, 
    maka terdapat juga kelong yang menempatkan pelbagai jenis ikan, udang dan banyak lagi...
    Jadi, sambil makan, boleh cuci-cuci mata... melihat hidupan laut yang ada di sana..




    Antara menu yang menjadi santapan kami tengah hari itu...




     Memang sedap!! Sangat puas hati... 
    Paling penting, it's halal.. =)

    Jom balik!!!~

    Selamat tinggal, Phuket!!!

    ** Sedang berfikir-fikir destinasi terbaik untuk celebrate "our 1st Anniversary"!!!~ 

     another 20 days!!!~ 

    Hurmmmm.. Any ideas?? =)

    5 comments:

    Lala said...

    sabah!!! tak pun karam bunai!!!weee!!!
    nak bulan madu gak!!!!*gatal*

    a L i N said...

    Ye ker?? Karam Bunai?? Benua mane kah itu? Hiiihiii...~

    Lala said...

    belah sabah tu alin. ok gak. buat research eh..hehe

    a L i N said...

    ohoo.. ok2... thanks 4 the suggestion.. tp, budget cm x cukop je nk g sabah!!~
    Huu...~

    ayin~weeweet said...

    alin.tomyam tu buat aku lapar..laut tu buat aku nak amik ct hr ni juga hahaha

    Post a Comment